Alegerea cuvintelor cheie

  • Cum sa-ti alegi cuvintele cheie
Multă lume are probleme în găsirea unor cuvinte cheie potrivite pentru siteul lor. Asta m-a făcut să sintetizez în câteva rânduri informaţii despre cuvintele cheie.

  • Ce sunt cuvintele cheie?
Înainte vreau să te întreb ceva. Când cineva vrea să caute un lucru pe internet, care crezi că e primul loc în care vor începe? Corect. Motoarele de căutare. În ultima perioadă motoarele de căutare au început să aibă o mare importanţă în rândul utilizatorilor cât şi a dezvoltatorilor web.
Dacă vrei să afli cum se fac banii pe internet, cauţi pe google. Dacă vrei să ştii ce semnificaţie are un cuvânt din DEX, cauţi pe google. În America şi nu numai, s-a lansat o expresie atunci când vrei să găseşti ceva – „just google it”.
Da, după cum ţi-ai dat seama Google este cel mai mare motor de căutare, aşa că pe el ne vom „baza” când vine vorba de cuvinte cheie. Logica ne spune astfel: dacă vrei să aduci trafic pe siteul tău de pe Google, fă astfel încât să te poziţionezi pe primele 2 pagini pentru un anume cuvânt sau frază cheie alese de tine.
Cuvintele cheie ( sau keywords ) reprezintă trafic targetat pe siteul tău ( adică vizitatori interesaţi de domeniul în care se află pagina ta web ).
Pe scurt, un keyword este un cuvânt sau o frază pe care oamenii o folosesc pentru a căuta anumite lucruri.
  • Unde găsim cuvintele cheie pentru lista noastră?
Înainte de toate, trebuie să creezi o listă de cuvinte reprezentative pentru siteul tău.
Acum că ştim ce este un cuvânt cheie, e nevoie să generăm lista perfectă. Aşadar, unde găsim această listă? Ai putea să citeşti gândurile vizitatorilor tăi, însă asta ştim amândoi că e destul de greu de făcut 

Sau… orientează-te spre trenduri. Spre ceea ce obişnuiesc oamenii să caute pe net. Înainte de a alege cuvintele cheie potrivite, trebuie să faci un mic research. Nu este chiar aşa de complicat, însă trebuie să ai în minte câteva lucruri la început.

1. Volumul căutărilor – numărul de căutări pentru cuvântul cheie ales de tine. Este de obicei măsurat în „căutări pe lună” sau „căutări pe zi”. Desigur, cu cât mai multe căutări are cuvântul respectiv, cu atât mai bine.

2. Alte site-uri competitoare ( competiţia ) – În mod normal, pentru fiecare cuvânt cheie ales de tine vor exista o serie de web-siteuri competitoare. Pentru a descoperi câte sunt, poţi să faci o simplă căutare pe Google.

Dacă nu sunt aşa de multe, atunci e foarte bine pentru acel cuvânt cheie.
Aşadar, ceea ce cauţi tu este: un cuvânt cheie din domeniul tău care are foarte multe căutări şi cât mai puţină competiţie.

Există anumite site-uri ce oferă posibilitatea de a face un astfel de research. Unul dintre ele este un tool denumite Google AdWords KeyWord Tool.