23 februarie 2011

Cum să ajungi expert în internet marketing....

  • Fără o viziune clară asupra ceea ce vrei să faci pe viitor, nu o să ajungi nicăieri. Eu nu pot să fiu acolo alături de tine să te verific dacă urmezi paşii pe care ţi-i spun sau nu. Dar dacă vrei cei 1.000 de dolari pe lună ( sau care e obiectivul tău ) atunci ascultă-mă cu atenţie, pentru că n-am de gând să-ţi vând gogoşi.
  • Prima mea întrebare şi primul lucru pe care pun pariu că vrei să-l ştii e…cum poate o persoană simplă, normală, fără 7 masterate sau un IQ de 150, să fie în stare să câştige de trei ori salariul unui bugetar, DOAR  cu ajutorul unui calculator?
  • Aşa cum îţi spuneam, în orice domeniu, ai nevoie de anumite calităţi / cunoştinţe. La fel şi în internet marketing. Trebuie să înveţi o mână de lucruri, să devii foarte bun pe ele, apoi vei avea ocazia sa le foloseşti şi să faci o mulţime de bani.
  • Ştiu, pare cam vag, mai ales acum la început. Dă-mi voie să-ţi explic…
  • Îţi spuneam, tot în articolul trecut, cât de important este să fii concentrat pe ceva, să ai o direcţie. Ei bine, acea direcţie trebuie să fie foarte bine pusă la punct. Îţi explic de ce…
  • Internet Marketingul are mai multe domenii pe care poţi să ajungi expert. Însă doar câteva din ele sunt atât de importante încât foarte puţină lume le ştie. Sau mulţi dintre ei au curajul să se bage pe aşa ceva.
  • De cele mai multe ori intervine lenea, ori ideea ca nu vor reuşi niciodată să devină buni. Ei bine, acele domenii, nu doar că îţi aduc O MULŢIME de bani, dar te ajută să îţi duci afacerea pe internet în stadiul în care îţi aduce bani fără să mai faci nimic.

Mai concret…
Internet Marketingul are câteva părţi mari.

1. Vânzarea propriului produs electronic / fizic (e-book, carte tipărită, CD, pachet video etc)
Cunoştinţe necesare:
- copywriting (îţi spun imediat ce înseamnă, dacă nu ştii încă…)
- email marketing (de la cum să-ţi creezi o lista de abonaţi până la mail sequence-uri, product launch formulas etc)
- SEO, traffic, media buys (pe scurt… cum să aduci oameni pe site)
- tehnic (prea puţin…Google ne ajută cu toate. În zilele astea poţi face un site genial, chiar dacă eşti praf la programare web)
2. Vânzarea de produse prin afiliere (vinzi produsele altora în schimbul unui comision)
Cunoştinţe necesare:
- SEO, traffic (pagina de vânzare o ai. Trebuie să aduci oameni pe ea)
- email marketing (opţional, dar recomandat. Dacă ai o listă de abonaţi şi ştii cum să le vinzi, ai dat de o mină de aur)
- tehnic ( aproape deloc…Cel căruia te afiliezi îţi cam oferă tot ce ai nevoie. Ideea e atunci când alegi un produs pe care vrei să-l promovezi, asigură-te că e unul beton!)
3. Bani din publicitate (PPC – gen AdSense, AdBrite etc)
Cunoştinţe necesare:
- tehnic, foarte puţin (după cum spuneam, Google face tot)
- SEO, traffic (foarte necesar – dacă vrei clickuri multe – ai nevoie de vizitatori mulţi)
- cunoştinţe “artistice” (felul în care scrii articolele pe blog contează enorm. Daaar…nu e absolut necesar. Poţi avea un blog cu fotografii şi atunci se schimbă totul.)
Ok. Rămân cu astea pentru moment.
Ce e de făcut acum?
Să laşi TOT ce faci. TOT ce ai. TOATE “afacerile online” pe care le-ai încercat până acum. Dacă nu faci deja cel puţin 1.000 de dolari pe lună din internet, atunci îţi lipseşte ceva.
Ştii ce??
E vorba de FOCUS!
Ştii ce e ăla focus? Ţi-am spus de el în articolul trecut. Atunci când încerci să construieşti 1001 de zgârie nori deodată şi nu ai 9 vieţi ca pisica, vei sfârşi cel mai degrabă dezamăgit.
Uitându-te la tavan noaptea şi întrebându-te …”cu ce am greşit? de ce nu fac bani? de ce nu am viaţa pe care o merit?”.
Revenim…
Ai observat că se repetă trei lucruri….
1. Copywriting (email marketingul are mare legătură cu asta)
2. SEO, Traffic
3. Tehnic

Pe limbajul românului….
1. Cel care îţi vinde…
2. Cel care îţi aduce oameni cărora să le vinzi
3. Cel care pune totul la punct ca să îi poţi aduce şi să le vinzi.

Tu care din ei vrei să fii?
Pe scurt din fiecare….
1. Puţini oameni ştiu cum să vândă un produs. Copywritingul e meserie de aur. Odată ce l-ai învăţat, poţi face pagini de vânzare şi pentru alţii… O astfel de “pagină” se scrie cu 1.000, 2.000 sau chiar 10.000 de dolari. Şi mai mult, dar nu îţi spun, fiindcă e alt nivel acolo.
2. Mulţi cred că ştiu cum să aducă vizitatori, dar puţini reuşesc. Mulţi se dau experţi în SEO, dar habar nu au cu ce se mănâncă. Dintre toate… dacă nu ai trafic.. poţi să ştii cum să vinzi… nu îţi va folosi la aproape nimic.
3. Deloc căutat. Nu recomand. Dacă ştii deja partea tehnică ( PHP, HTML, CSS..programare ala bala portocala… ) atunci e în avantajul tău. Dacă nu ştii, foarte bine. Lucrurile de bază le vei învăţa odată cu practica. Până atunci există WordPress, templateuri gratuite pentru siteuri şi generatoare de pagini web până-i Luna, Soarele şi Pâmântul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu